Çarşamba, Aralık 06, 2006

45 ;

Gök'le beraber oturuyoruz. Dersimizde fizik. Örnekler falan çözüyoruz. Hoca işte bir tane soru yazdı. (Hatırlamak için deftere bakıyorum) 125 cm yukarıdan bir bilye serbest bırakılıyor ve beton zemine çarpıyor. Daha sonra 80 cm'e kadar çıkabiliyor. e=? (g=10m/s2)
Bende en basitinden çözecekmişim gibi soruyu çözmeye başladım. Yere deymeden hemen önceki hızı 5m/s
2 80 cm'ye gelmeden hemen önceki hızı 4m/s2. Kendi kendime "aaa soru ne güzel gidyo kesin çözerim ben bunu" diyorum. Ama ne bulacağımı bilmeden kör topal gidiyorum işte. Çarpma anında kaybolan enerji potansiyelde ne kadar yüksekliğe sahip olur onuda hesaplıyor (niyeyse). Ve buldum. Gök'e söylüyorum. Olm buldum 45 miş diyorum. Ne 45'i olm. 125 ile 80'in arasında 45 cm olduğunu anlayınca zaten aynı anda kopuyoruz Gökle beraber.

Hiç yorum yok: