Cuma, Aralık 15, 2006

Puding ve göz kararı;

Bugün akşam eve gelince yorgunluğu biraz üstümden attıktan sonra aklımda olan puding yapma fikri ampulünden birden ışıklar saçılmaya başladı. Arkasında yazan tarife göre aynen şöyle yapmam gerekiyordu:

Hazırlanışı:
  • 750 ml soğuk sütü derin bir tencereye boşaltın. Üzerine poşetin tamamını ilave edip iyice karıştırın.
  • Orta ateşte kaynayıncaya kadar karıştırın. Kaynadıktan sonra 2-3 dakika pişirmeye devam edin.
  • Sıcak olarak kaselere boşalttıktan sonra buzdolabında soğutun. Muz aromalı pudinginiz servise hazırdır. Afiyet olsun !
Şimdi 750 ml sütü nasıl hesaplayacağım yaklaşık 4 su bardağı süt falan oluyor galiba öyle mi yapacağım yoksa engin mutfak tecrübelerime dayanarak göz kararımı yapacağım. Tabiiki de göz kararı yapacağım. Yazanları harfiyen yerine getirdim ya da ben öyle yaptığımı zannediyorum. Sonra kaplara koyup buzdolabına koydum. Soğuduktan sonra büyük bir iştahla buzdolabının kapağını açıp kaseyi elime aldım diğer elimde tatlı kaşığıyla. Ama hafif su kıvamında yarı akışkan bir kıvamda bir pudingle karşılaştım. Tadı güzeldi ama biraz daha katı olması gerekmez miydi? Hay bir daha göz kararı yapanın. :)

DÜZELTME: Pudingin hafif su kıvamında olması daha tam soğumamasından kaynaklanıyormuş. Biraz daha soğuyunca çok daha güzel oldu. Bu arada benim de göz kararım gayet güzelmiş. ;)

Hiç yorum yok: